Al Quran


Saturday 20 October 2012

Doa Taubat

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang,
Aku memohon ampun kepadamu Ya Allah tuhan yang maha besar,
Aku tidak menyembah yang lain selain Allah tuhan yang maha hidup dan yang berdiri dengan sendirinya.
Aku bertaubat dari segala dosa yang telah aku lakukan, sengaja atau dengan tidak sengaja, yang tersembunyi atau terang-terangan, samada dosa kecil atau dosa besar kerana engkau Ya Allah yang maha pengampun akan segala dosa-dosa. Engkaulah yang membuka hati untuk bertaubat, engkau penutup keaiban dan engkaulah juga yang melenyapkan segala kedukaan.
Aku bertaubat dari segala dosa yang aku ketahui atau yang aku tidak ketahui, hanya engkaulah Ya Allah yang maha mengetahui semua yang tersembunyi.
Tidak ada daya kekuatan melainkan dengan kekuatan mu Ya Allah yang maha tinggi dan maha besar.
Ya Allah, sesungguhnya aku menyesali atas semua perbuatan maksiat yang telah aku lakukan dan berilah aku petunjuk agar aku dapat bersungguh-sungguh dalam hal ini.
Ya Allah, jika aku pernah syirik dan syak dalam keimananku serta peng''Esa''anku terhadapmu..ku mohon taubat dan ampunilah kesalahanku.
Aku ingin melafazkan dan mentasdidkan bahawa tiada tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah.

1 comment:

Anonymous said...

Assalam, bolehkah saudara mempostkan doa agar terhindar dari fitnah Dajjal?